Karpal tünel el bilek ön bölgesinde yer alan ve içinden damar sinir ve tendonların geçtiği özel bir oluşumdur. Bu kanal içindeki sıkışmalara bağlı olarak madian sinir sıkışması ve buna bağlı gelişen şikayetler görülmektedir. Karpal tüneli etkileyen tenosinovit, eklem kırkları, çıkıklar, eklem kireçlenmeleri ve gebelik gibi durumlarda karpal tünel daralı ve şikayetler başlar. Tiroid hastalıkları, romatoid artrit ve diyabet hastalığı karpal tünel sendromuna yatkınlığı arttırmaktadır. Bayanlarda daha sık olarak görülmektedir.

Elde özellikle başparmak ve yanındaki komşu 2 parmağı etkileyen, uyuşma, ağrı, kavrama gücünde azalma, gece uyuşmaları, özellikle geceler uyanıp elleri sallama ihtiyacı, sakarlık görülebilmektedir. Gün içinde telefonla konuşmak, araç kullanmak, klavye kullanmak, gazete okumak gibi faaliyetler sırasında şikayet artması görülebilmektedir.

Yapılacak muayene ve testler sonucunda karpal tünelde sıkışma saptanan hastalarda sıkışma miktarı az olduğunda fizik tedavi, atel kullanımı, günlük aktivite modifikasyonu ve gerekirse enjeksiyon uygulamalarından faydalanılabilmektedir. Orta ve ileri seviye sıkışmalarda cerrahi yöntemle el bilek ön kısmından çok küçük bir insizyon ile mikroskop kullanılarak kanal gevşetmesi sağlanabilmektedir.

Ameliyat sonrasında 2 hafta süre ile el bilek koruyucu atel ile günlük işleri yapabilen hastalarda 2. hafta sonrasında başlayan fizik tedavi yöntemleri ile tam iyileşme sağlanabilmektedir.

Karpal tünel sendromu tanısı alındığındaki sıkışma miktarı ve şikayetlerin süresi çok önemli olduğundan benzer şikayetler varlığından mutlaka geciktirmeden bir ortopedi uzmanının görüşü alınmalıdır.